Mesecima unazad, svedoci smo polemike da li je novi zakon o stanovanju i upravljanju zgradama dobar ili nije. Često se postavlja i pitanje da li je potrebno profesionalno upravljanje zgradom? Sve što je novo u Srbiji, često se kritikuje, bez razmišljanja da li je kritika opravdana ili nije.

Koliko puta vam se desilo da vam neko uporno zvoni na vratima u sedam ujutro, bez namere da ode dok ne otvorite? I koliko puta ste osetili potrebu da vrata otvorite i u besu izgovorite reči, koje nikada ne biste ni da pomislite? Ko u današnje vreme ima smelosti da vas uznemirava u najranije doba dana? Naravno – čistačica.

A kada otvorite vrata ljutitio, spremni da izgrdite narušioca vašeg jutarnjeg mira, nasmeje vam se gospođa sa metlom. Ona uglavnom čisti zgradu jednom nedeljno. Čekaj, da li dolazi jednom dedeljno? Nije, dva puta mesečno. U stvari kada je ona dolazila poslednji put, pitate se, dok vas ljutnja polako napušta, a zbunjenost zauzima njeno mesto. I dok tako stojite svako sa svoje strane odškrinutih vrata, ona se smeška i gleda u vas spremna da započne svoju već uvežbanu priču.

-’’Izvini, dušo. Jesam te probudila? Nisam, boga mi, htela da ti zvonim, nego se ja razletela sa ovom krpom i metlom po hodnicima, pa sam htela da upalim svetlo. Kada se ugasi, umesto prekidača ja pritisnem zvono. Kao namerno, a nije. Eto, izvini molim te. Nego kad sam već ovde, možeš da mi daš malo vode?’’

Žurite do kupatila da napunite kofu vodom, i razmišljate kako je gospođa fina. Vraćate se ka ulaznim vratima, gde vas ona strpljivo čeka, spremna da nastavi priču. – ’’E hvala ti mnogo. Izvini, molim te, još jednom. Nego trebalo bi da se plati za prošli mesec. 300 dinara. Dobro, dušo, ajde. Ajde, vrati se da spavaš. Hvala. Do viđenja. Izvini.’’

Kada napokon ostanete u miru i tišini svog doma, zbunjenost ponovo ustupa mesto ljutnji. Da li to ona zvoni svima, a vi jedini nasednete na taj mali trik pa prvi otvorite? Koliko često ona dolazi? I šta u stvari radi? Stepenište nikada nije detaljno oprano. Rukohvati su uvek nekako masni i niste sigurni da je preporučljivo dodirivati ih. Uglovi plafona su uvek isprepletani stogodišnjom paučinom koja je toliko nagomilana da se ni pauk više ne usuđuje da prođe kraj nje. Pitate se i ko kontroliše rad te žene, jer ni ne znate ko je angažovao?

Došlo je vreme da ovakve i slične epizode prepustite zaboravu. Sada je dovoljno da potpišete ugovor sa agencijom i sve nedoumice prepustite njima na rešavanje. U ovim agencijama rade profesionalni upravnici, koji imaju iskustva u svom poslu.

Jedna od njih je i kompanija ’’Moj Upravnik  d.o.o’’. Ukoliko poverite održavanje zgrade ovoj agenciji za osnovni paket pored upravljanja zgradom, redovne zamene sijalica, postavljanja korpi za otpatke i oglasnih tabli dobićete ono što je najvažnije – pregledan i jasan račun za sve usluge po stavkama na pojedinačnoj uplatnici. Račun koji ispostavlja ’’Moj Upravnik’’ je pregledan i jasan.

Na njemu se nalaze isključivo stavke koje u ugovorene i koje se lako mogu kontrolisati. U priloženoj slici možete videti kako izgleda primer računa za usluge koje je kompanija priužila zgradi na zahtev Skupštine stanara.